• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Jag är så arg och äcklad på dessa smslåneföretag

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag är så arg och äcklad på dessa smslåneföretag som skickar sms om att få låna nu till Mors Dag. Både i går och idag har jag fått sms från bla. Meddelandelån och Ferratum där de erbjuder smslån så jag kan köpa Morsdagspresent. För det fösta är inte min mor längre i livet och för det andra att även om hon var det skulle jag inte ta ett smslån för att uppvakta henne på Morsdag.:mad::mad::mad::mad::mad: Självklart tar de till många andra fula trix för att sko sig på oss men detta var något nytt i alla fall för mig.
I dag kom det mejl från Ferratum också om samma sak så nu har jag blockerat mig från nya mejl från dem
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Håller med dig!! blir också förbannad på alla dessa mejl och sms de skickar! fast jag har lagt spärr på mitt personnummer så får jag dessa erbjudanden om lånerabatt...
samma sak med olika spelbolag som jag också spärrat mig ifrån skickar ut en himla massa sms, mejl o brev. vissa tillock med ringer! lite jobbigt när man lixom är mitt i behandlingen med att sluta för gott.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Me
Håller med dig!! blir också förbannad på alla dessa mejl och sms de skickar! fast jag har lagt spärr på mitt personnummer så får jag dessa erbjudanden om lånerabatt...
samma sak med olika spelbolag som jag också spärrat mig ifrån skickar ut en himla massa sms, mejl o brev. vissa tillock med ringer! lite jobbigt när man lixom är mitt i behandlingen med att sluta för gott.
men fy vad obehagligt! :/ sånt borde väl upphöra när man spärrat sig? Och ringa upp? Det är väl lite för mycket???
Men vill önska dig lycka till med din behandling och att det går bra!
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
R
Jag är så arg och äcklad på dessa smslåneföretag som skickar sms om att få låna nu till Mors Dag. Både i går och idag har jag fått sms från bla. Meddelandelån och Ferratum där de erbjuder smslån så jag kan köpa Morsdagspresent. För det fösta är inte min mor längre i livet och för det andra att även om hon var det skulle jag inte ta ett smslån för att uppvakta henne på Morsdag.:mad::mad::mad::mad::mad: Självklart tar de till många andra fula trix de för att sko sig på oss men detta var något nytt i alla fall för mig
Rätt obehagligt och mycket fult!
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
För jäv... gjort av dessa bolag att göra så.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Fick samma här. Säg den mor som önskar få en present som sonen eller dottern tagit SMS-lån för att ha råd med? Rita en teckning eller plocka lite blommor vettja...
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Håller givetvis med. Riktigt för jävligt och ett ordentligt kok stryk skulle dom alla ha.

Men ett tips är ju att när man slutat med sånt här, byta telefonnummer. Så slipper man samtal och sms om lån, nya erbjudanden, obetalda skulder, inkassoföretag som ringer och så vidare. Det är ju nästan ett måste att byta mobilnummer och ha hemligt nytt telefonnummer om man har hemtelefon.

Gällande mail så får man skaffa ett nytt mailkonto eller blockera alla ändelser med låneföretagens namn.

Hoppas dom hamnar i helvetet :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp